tirsdag den 11. februar 2014

Mere bagning, mere hygge

Et af mine nytårsforsæt var, at jeg skulle bage mere. Jeg elsker at bage. Det er afslappende, hyggeligt og så får man jo noget lækkert ud af det.

Igår prøvede jeg noget nyt. Cookies med mørk chokolade og lakrids. De blev rigtig lækre. Lige tilpas forhold mellem chokolade og lakridssmag. Jeg måtte sige til Mark, at han ikke måtte spise dem allesammen.

Opskriften får I her...

Ingredienser:
150 g Blødt smør
250 g Rørsukker
75 g Brun farin
2 æg
1 tsk salt
300 g Hvedemel
6 tsk lakridspulver (jeg brugte raw lakridspulver)
75 g groft hakkede mandler
120 g hakket mørk chokolade

Rør det bløde smør sammen med rørsukker og brun farin. Sørg for at det er rørt godt sammen. Tilsæt æg, ét af gangen, og rør ægget godt sammen med smør/sukker-blandingen før du tilsætter det sidste æg. Rør igen godt sammen. Tilsæt herefter de resterende ingredienser og rør det hele godt igennem.

Dejen fordeles i "klatter" med to teskeer, på en bageplade med bagepapir. Tryk evt. "klatterne" en smule, hvis du ikke vil have at kagerne bliver for tykke. Bages i en forvarmet ovn på 200 grader i 9 min. Hold øje med dine cookies, at de ikke bliver for mørke, så forsvinder lakridssmagen nemlig. Lad dem køle på en bagerist.

Enjoy!!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar