søndag den 16. september 2012

Efterår...

Så har efteråret meldt sin ankomst, på godt og ondt, som i efterårets første forkølelse også har meldt sin ankomst. Ikke så slemt endnu, men bliver ved med at undre mig over, hvordan i alverden Lauritz kan have SÅ meget snot i sin lille knap af en næse, ubegribeligt.


Weekenden har stået på hjemmehygge aka lave ting ved og i huset. Mark har haft travlt, med at sætte fodpaneler fast, og lægge en fin fuge, så de er pæne og slutter pænt ind til væggen. Så lidt gør bare SÅ meget. Det er lækkert. Han har også fået sat en loftslampe op i vores lille tomme værelse. Jep, der er stadig intet i værelset, andet end et par blomster, men nu også lys, så kan man i hvert fald se noget derinde, når det er mørkt.

I går gav jeg den hele armen, med en ordentlig omgang efterårs-rengøring. Sommer-vattæpperne blev pakket væk, og pejsen gjort ren, og brænde lagt klar, så kan kulden bare komme an og i sær de hyggelige mørke efterårs aftener. Der er bare så hyggeligt med ild i pejsen og sidde og putte i et hjørne i sofaen med en god bog eller i det hele taget hygge med familien.

Dagen i dag, har så været rigtig efterårs-agtigt. Vi startede dagen med at tage på loppemarked, for at se om der var noget vi ikke vidste vi lige stod og manglede. Tænk, det var der...ikke så meget, men Lauritz ville gerne lege med alle de ting han så, og Mark var stadig træt, efter at Lauritz havde vækket os kl. 6!! Nok også meget godt...ellers havde jeg sikker slæbt hjem, som jeg nu gør af og til. Men men, vi fik købt en bilvask, til Lauritz, til den nette sum af 25 kr. Han er lykkelig. Den er "kæmpe" men han skulle sidde med den på skødet i klapvognen OG i bilen da vi kørte hjem, så han kunne trykke på knapperne og pille ved alt der kunne pilles ved. Og hvis han ikke får den brugt, så var det ok 25 kr. at bruge.

Vel hjemme igen, gik Mark og jeg atter i krig med diverse hus-ting, mens Lauritz sov til middag. Jeg fik bl.a. sat en ny bruser og nyt armatur op i vores gæste-bad/toilet. Er meget stolt af mig selv. Det ser super godt ud, og skulle bore i fliser og alt muligt. Jep og det blev et meget pænt cirkel-rundt flot hul, UDEN flisen flækkede el. lign. I får lige et billed, så stolt er jeg ...


Når efteråret nærmer sig, så kommer man pludselig i tanke om, de vinduer, som ikke var helt tætte i kanterne. Så tætningslister har jeg også haft gang i. Så nu kan selv den stiveste vind stå lige på huset, men ikke ind.

Alt det hårde arbejde gjorde at jeg fik umådeligt lyst til pandekage...vi havde bare ingen æg. Så er det godt at ens forældre bor tæt på, så man ringer da lige og høre om man kan låne nogle æg. Min søster og hendes mand var hos mine forældre, da de skulle ud og se på et hus lige i nærheden, sammen med en af deres venner, der er murer. Jamen så skal vi da alle sammen have pandekager, og vupti. Pludselig så stod jeg og lavede pandekager til 11 mand.... bare lige en lyst til én pandekage, der udviklede sig. Som Mark så fint sagde da alle var gået igen...det er kun dig der kan gøre sådan noget...lige en pandekage og så får vi huset fuld af mennesker... Men det er jo bare så hyggeligt og det syntes han skam også, der var bestemt intet ondt i det, men sagt med et stort smil på læben. Men han har ret...jeg gør det en gang imellem (altså ikke kun til pandekager, men med alt muligt) eller måske lidt ofte... men det er jo så hyggeligt at se folk.

Jeg har ingen ide om hvormange pandekager jeg nåede at lave...men jeg selv fik 3, og det ved jeg også andre fik...og der er flere tilbage...det var næsten som om at jeg havde lavet pandekager til Rasmus Klump.





Og for lige at slutte den første rigtige efterårsdag af, så stod dagens aftensmad på, kartoffelsuppe med baconstykker, og nu...NFL.

Hver sæson har virkelig sine glæder.

Glæder mig til efterårets skiftende farver, efterårsmad, supper, den friske kølig luft der nipper i næsen og kinderne, halloween, græskar, ild i pejsen...

Knap så hyggeligt..snot..snot og snot.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar