mandag den 16. juli 2012

For fuld sving...

Så gik der endnu en weekend. Og sikke en weekend.

Vil lagde ud med "farvel"-fest for fætter Frederik, der skal et år i USA og gå i high school. Den stod på grillede burger, spareribs og grillet kylling  på bedste amerikanske maner. Super hyggeligt og Lauritz fik også leget med de amerikanske flag der pyntede alle steder.


Dagen efter tog vi turen til Kalundborg, for at besøge svigermekanikken. Planen var, at vi skulle ud og gå, rundt om Røsnæs, og op i fyrtårnet, men den plan blev ændret på vej til Kalundborg, da vi pludselig blev fanget, midt i MEGA øs pøs regnvejr. Det var helt ekstremt. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har oplevet noget så vildt. Vi kunne intet se, og måtte, sammen med alle de andre bilister, holde ind til siden og vente på at regnen tog af.


Vel fremme, hyggede vi os indedøre, med, som altid, lækker mad, og da Lauritz var lagt i seng, blev raflebægrene fundet frem. Så stod den på en omgang "10.000" og ét par omgange "30" inden sengen kaldte. Det er altid et hit og næsten altid en del af en Johnsen hyggeaften.

Søndag skulle jeg til brunch i Kalundborg, sammen med en håndfuld tøser, hvor der blev spist en masse lækker mad, og sladret til den store guldmedalje.

I dag, til formiddag, har vi haft en smule travlt, men på den gode måde. Lauritz og jeg var ude og købe ind og brugte en masse tid med at se på vejarbejde og Lauritz var meget fascineret af alle maskinerne, og sagde "gravko" til næsten alt han pegede på.

Hjem med alle varerne, og så kom der gang i køkkenet. Jeg holder meget af at læse Janes blog Madbanditten og alle de skønne opskrifter hun har. Og da vi i dag skulle have gæster til eftermiddage/aften havde jeg besluttet at lave nogle af hende (tror godt at jeg kan kalde dem berømte) hjemmelavede Bountys som lækkeri og til aftensmad, grillede kyllingelår med Janes salat af Spidskål og nektariner, med marinade af citron og akaciehonning. I kan finde opskrifterne her, Bounty og her Salat med spidskål og nektariner, links henviser til Janes blog, Madbanditten. Mums siger jeg bare. I får også lige et par stemningsbilleder.





Jeg kan KUN give alle andre der har skrevet til Jane. DE er bare fantastiske, og straks godkendt at Lauritz og min dejlige mand.

Som prikken over i'et lavede jeg også min signature chokolade kage, døbt Death-by-chocolate. Dog uden den massive chokoladeglasur, da det nok ville være lidt i overkanten med al de chokolade.

Familien og vores gæster nød maden, salaten, Bounty og Chokoladekagen, så vi kunne alle trille fra bordet. Skønt !! 



Drengene slog maver foran en omgang Smølfer...velfortjent.

I morgen står den på en tur i Tivoli med min gode veninde Stine, hendes mand Anders og deres dejlige datter Filippa. Hende og Lauritz har kendt hinanden siden de blev født...Stine og jeg har kendt hinanden siden de blev født, eller 6 dage efter Lauritz blev født, hvor jeg først gang troppede op i OH's babyklub, med min lille byld der sov og sov, mens jeg lærte de andre mødre bedre at kende. Så, i morgen kommer der nok en smule fra Tivoli og mon ikke også et par billeder eller tre..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar