søndag den 22. juli 2012

Date Night

Nå, første gang jeg blogger fra min iPhone, så må vi se hvordan det går.


Fredag hentede mine forældre Lauritz efter hans middagslur, så de kunne fredagshygge med ham og vi kunne gå på date. Det er vigtigt for os en gang i mellem at gå på date og hygge og tale og bare være sammen og kun skulle koncentrere os om hinanden. Det betyder ikke at vi ikke taler om Lauritz for det gør vi, meget, men det er også en del af hyggen.

Vi havde egentlig talt om at tage på NamNam på Vesterbro, men fik kyst til kød og rødvin, så Mark bestilte bord på en fransk restaurant på Vesterbro i stedet Le Basilic. Et lille sted på Gasværksvej, med plads til ca. 30 personer. Vi kom omkring kl 19, og der var tomt for mennesker. Man når lige at tænke...er der lukket? Men nej, bare ingen gæster. Vi bestilte begge to en tre retters menu.

Til forret: Hummer og gnocchi med limefrugt fløde sauce

Hovedret: Oksemørbrad med vinaigrette af pinjerner og rød peber

Til dessert fik jeg en ostetallerken og Mark fik chokolade valrhona ganache med mango sorbet

Jeg ville have taget billeder af det hele, men jeg må have været sulten, for jeg fik kun taget billed af hovedretten og vinen.

Det smagte helt fantastisk, og kam virkelig anbefales.

Rigtig hyggeligt sted, kun franskmænd der arbejdede der og god jazz som stemmingsmusik.

Efterfølgende tog vi hjem, med en lille smut omkring Paradis, og købte list favoritter med hjem. Ferrer roche, chokolade og en vi ikke havde smagt før, oreo. Jep, vi kan godt lide chokolade.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar